DexKo Global neemt TCM Projects B.V. over

DexKo Global Inc. ('DexKo'), een wereldwijd toonaangevende fabrikant van sterk ontwikkelde aanhangerchassiscomponenten, chassisconstructies, aanverwante componenten en hydraulische toepassingen, heeft een definitieve overeenkomst getekend om TCM Projects B.V. ('TCM'), een distributeur van levelsystemen en luchtveringen voor de Scandinavische markt, over te nemen.

TCM Projects bevindt zich in het Drentse Wapse en in het Zweedse Skene. Het familiebedrijf is een distributeur van hydraulische levelsystemen en luchtveringen. De huidige eigenaar Miro de Jong behoudt zijn sleutelrol en neemt zijn 4-koppige team mee. De financiële voorwaarden van de transactie werden niet bekendgemaakt. De transactie is onderhevig aan de gebruikelijke voorwaarden.

Europees netwerk van klantencentra zal worden uitgebreid naar acht locaties

Na de overname is AL-KO Vehicle Technology ('AL-KO VT'), een businessunit van DexKo, van plan om het bestaande servicecentrum van TCM uit te breiden naar een volledig uitgerust AL-KO VT-klantencentrum in het Zweedse Skene, in de buurt van Gotenburg. Deze uitbreiding zal het Europese netwerk van klantencentra uitbreiden naar in totaal 8 locaties.

"De overname van het bedrijf en het nieuwe klantencentrum zorgen ervoor dat we ons serviceaanbod voor heel Scandinavië kunnen uitbreiden", aldus Fred Bentley, president en CEO van DexKo. Harald Hiller, president en CEO van AL-KO VT, legt uit: "Dit past helemaal bij onze ambitieuze plannen om onze after-marketactiviteiten in Europa uit te breiden, om meer in de buurt van onze klanten te kunnen zijn. AL-KO VT heeft al klantencentra in Italië, Frankrijk, Oostenrijk en de Benelux alsmede drie locaties in Duitsland."

"Mijn team en ik kijken uit om deel uit te maken van de DexKo-familie", aldus Miro de Jong. "We zullen onze verkoopactiviteiten met name op het gebied van levelsystemen combineren en zullen onze klanten vanaf nu een uitgebreid portfolio aan producten en services uit één hand met one-stop-shopping voor LevelM, LevelC en HY4 aanbieden.”

Op de lange termijn zal het klantencentrum de producten van de merken AL-KO, E&P en SAWIKO verkopen en monteren, waaronder trekhaken, fiets- en scooterdragers, levelsystemen, luchtveringen, rangeersystemen en antislingersystemen. Het klantencentrum zal ook aanpassingen voor het verhogen van het laadvermogen van caravans en de klassieke service- en reparatiewerkzaamheden aan chassis en remsystemen aanbieden.