Caravan Salon 2022

AL-KO Vehicle Technology toont op de Caravan Salon 2022 Comfort. VAN UITZONDERLIJK NIVEAU.

Het beursoptreden van AL-KO Vehicle Technology op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf heeft als thema "Leave the limits: Comfort. Van uitzonderlijk niveau" Dat betekent: Steeds meer kwaliteit, trekverbinding en ruimte. En om service, comfort en veiligheid naar een nieuw niveau te tillen.

Het bedrijf zal zijn producten en diensten van 26-08-2022 tot 04-09-2022 presenteren op zijn stand in hal 14 A03/01-02 en voor de productmerken AL-KO, E&P en SAWIKO in de buitenruimte FG 13-03. De productmerken CBE/Nordelettronica zijn in de directe omgeving te vinden in hal 14/A06 onder het nieuwe dak van AL-KO Vehicle Technology Electronics.

“In de afgelopen jaren presenteerde AL-KO Vehicle Technology onze klanten voortdurend op maat gemaakte producten en diensten met een hoge toegevoegde waarde en bewezen kwaliteit. Op de Caravan Salon 2022 gaan we op deze weg verder”, resumeert president-directeur AL-KO Harald Hiller. “Het Caravan Salon is elk jaar weer een fantastische gelegenheid voor de vrijetijdsvoertuigenindustrie om zich te positioneren als een innovatieve en levendige sector. Waar ik het meest naar uitkijk zijn de discussies en uitwisselingen met al onze nationale en internationale gasten,” zegt Senior Vice President Sales & Marketing Dr Timo Schwickart.

Het beursoptreden van AL-KO Vehicle Technology op de Caravan Salon 2022 in Düsseldorf heeft als thema “Leave the limits: Comfort. Van uitzonderlijk niveau.” © AL-KO Vehicle Technology Group

Klantencentrumondersteuning: een succesvol concept

Guido Kovermann, Senior Vice President After Sales en Klantenservice bij AL-KO Vehicle Technology Group, voegt hieraan toe: “Onze klanten investeren in een hoogwaardig voertuig dat bestaat uit hoogwaardige componenten - en wij laten hen altijd nog meer optimalisatiemogelijkheden zien. Om hen te helpen de efficiëntie en de kwaliteit van hun rijervaring voortdurend te verbeteren, staan wij klaar om onze gasten advies en ondersteuning te bieden. Het voor 2023 geplande klantencentrum in Ramsau, Oostenrijk, is een uitstekende aanvulling op ons brede ondersteuningsnetwerk”. Het gestaag groeiende Europese concept van klantencentra bewijst nu al tien jaar zijn waarde. Eigenaars van vrijetijdsvoertuigen, beperkte bedrijfsvoertuigen en aanhangwagens vinden er een uitgebreid aanbod aan diensten en producten van de groepsmerken AL-KO, E&P en SAWIKO. Voertuigen met AL-KO chassis en een AL-KO as profiteren in het bijzonder van de originele uitrustingskwaliteit.

TRIGO-VAN: gemakkelijk te draaien en gemakkelijk te laden

SAWIKO introduceert de nieuwe TRIGO-VAN, een handig achterdraagsysteem voor bestelwagens. Andere fabrikanten blokkeren vaak de scharnierende deuren en belemmeren de toegang tot het voertuig. Dat geldt niet voor de gloednieuwe TRIGO-VAN van SAWIKO. Deze biedt te allen tijde vrije toegang tot de achterdragers. Dankzij het gebruiksvriendelijke designs kan de achterdrager moeiteloos en veilig worden gezwenkt, zelfs wanneer hij met drie fietsen is beladen. Daarnaast presenteert SAWIKO een uitgebreid assortiment aanhangers zoals de Wheely, draagsystemen voor bestelwagens en campers, alsmede koppelingen voor aanhangers en frameverlengingen. E&P en AL-KO bieden nu hun beproefde LevelM en HY4 liftondersteuningssystemen aan voor MAN TGE en VW Crafter II aandrijfkoppen. Manoeuvreer-, ondersteunings- en anti-slingersystemen voor caravans maken het tentoonstellingsaanbod compleet.

SAWIKO presenteert de nieuwe TRIGO-VAN: een handig achterdraagsysteem voor bestelwagens.© AL-KO Vehicle Technology Group

Internet van dingen doet zijn intrede in vrijetijdsvoertuigen

Vrijetijdsvoertuigen bestaan uit meer dan alleen mechaniek, woonruimte en technische uitrusting. Met name de elektronica evolueert van een verborgen systeem voor het beheer van de bevoorrading tot een controle- en communicatieplatform dat het gebruiksgemak en de gebruiksvriendelijkheid aan boord van een vrijetijdsvoertuig drastisch verhoogt. L-KO Vehicle Technology Electronics (VTE), onlangs ontstaan uit de fusie van de Italiaanse CBE en Nordelettronica, introduceert een nieuwe Gateway. Hierdoor kunnen apparaten van verschillende types met elkaar communiceren en kunnen zij zowel lokaal als op afstand worden bediend. Het verzamelt de werkingsinformatie van de in campers en caravans geïnstalleerde apparatuur en de verschillende aangesloten systemen (zoals de CBE- en Nordelettronica-bedieningspanelen, de HVAC-oplossingen en de koelkast) en stuurt deze door naar een smartphone-app van waaruit gebruikers besturingsopdrachten kunnen geven.

bedieningscomfort en gebruiksvriendelijkheid © AL-KO Vehicle Technology Electronics

Comfort op lange afstanden met zitsystemen van Aguti

Aguti komt naar de Caravan Salon met drie nieuwe producten. De S3 slaapbank biedt plaats aan drie passagiers en kan gemakkelijk worden neergeklapt tot een bed. Het nieuwe MAXRAIL railsysteem is een flexibel bevestigingssysteem voor campers. De Slide-Out comfortbank met dwars verstelbare stoel aan het gangpad biedt meer comfort op lange afstanden. Ter plaatse op de stand is een vergadercabine ook uitgerust met stoelen van Aguti.

Comfortabel om te zitten en te liggen. © Aguti

Contactpersoon voor de pers