DexKo Global neemt De Haan Metaaltechniek B.V. over

DexKo Global Inc. (“DexKo”), een wereldleider op het gebied van technisch hoogstaande trailerloopwerken, chassisassemblages, aanverwante componenten en hydraulische remtoepassingen, heeft de overname afgerond van De Haan Metaaltechniek B.V. (“De Haan”), een Europese ontwerper en fabrikant van spatschermen van hoge kwaliteit.

Deze strategische overname zal de productportefeuille van AL-KO Vehicle Technology Group (“AL-KO”) uitbreiden met een uitgebreid aanbod spatschermen en gereedschapskisten voor aanhangwagens tot 3,5t en zal DexKo in staat stellen het sterke groeitraject van de groep voort te zetten. De Haan werd in 1924 opgericht en is gevestigd in Soesterberg, Utrecht, Nederland. Het familiebedrijf is fabrikant en distributeur van uitrusting voor aanhangwagens, waaronder spatschermen van gegalvaniseerd staal, traanplaat van aluminium en kunststof, en gereedschapskisten van aluminium en kunststof.

“We kijken ernaar uit om de sterke punten van het De Haan-team met die van DexKo te verenigen. Wij zijn verheugd om te investeren in AL-KO’s voortdurende groei in het segment van commerciële aanhangwagens”, aldus Fred Bentley, CEO van DexKo.

“We zullen in staat zijn om bestaande en nieuwe klanten alle varianten van spatschermen uit één bron aan te bieden, en we zullen gebruik maken van de sterke punten van ons Europese AL-KO netwerk om het geografische bereik van De Haan producten uit te breiden”, aldus Harald Hiller, president en CEO bij AL-KO.

“Het was voor ons zeer belangrijk een sterke en betrouwbare partner te vinden. Het doet ons veel plezier dat De Haan nu deel gaat uitmaken van DexKo. De Haan is al lange tijd leverancier voor AL-KO, en de combinatie biedt grote kansen voor de toekomst”, aldus de eigenaren van De Haan, Ingeborg de Haan en Marijke de Haan, die de transitieperiode naar AL-KO zullen ondersteunen totdat zij zich terugtrekken uit het bedrijf.

De financiële voorwaarden van de transactie werden niet bekendgemaakt.

De Haan Metaaltechniek B.V. is fabrikant en distributeur van hoge kwaliteit spatschermen. © De Haan Metaaltechniek B.V.

Contactpersoon voor de pers

Eva Doppler