CBE roept CSB2 en CSB2-LT terug.

AL-KO Vehicle Technology Electronics maakt bekend dat een potentieel productrisico is vastgesteld bij de CSB2 en CSB2-LT artikelen die bekend zijn onder het merk CBE. Het bedrijf roept deze acculaadsystemen voor campers terug. Meer informatie: https://www.cbe.it/recall/

Met de elektronische apparaten CSB2 en CSB2-LT kan de voertuigaccu worden opgeladen wanneer de serviceaccu van de camper is aangesloten op een externe 220 V lader of een zonnepaneel. Systemen die na 1 juni 2021 verkocht of geïnstalleerd zijn, kunnen beschadigd raken door overspanningspieken in het 12V-DC-netwerk van de camper.  De eenheden kunnen oververhit raken en vlam vatten of brand veroorzaken, wat een ernstig gevaar oplevert voor personen in of rond de camper.

Op basis van het beschikbare bewijsmateriaal en om elk risico op ongelukken te voorkomen, worden dealers verzocht onmiddellijk te stoppen met de verkoop en/of installatie van deze producten en contact op te nemen met CBE om de voorradige producten te identificeren en te vervangen.

Klanten wier voertuigen na 1 juni 2021 met het product werden uitgerust, moeten de CSB2/CSB2-LT zo snel mogelijk loskoppelen om elk risico te vermijden. Hiervoor biedt de KBO online instructies. Voor vervanging van het product biedt CBE een procedure aan.

Gedetailleerde informatie is beschikbaar op de website: https://www.cbe.it/recall/.

Bij vragen kunt u contact op nemen met CBE: +39 0461 958379 (normaal tarief) of per e-mail assistance@cbe.it